SIA Onninen e-veikala lietošanas noteikumi
Šie noteikumi nosaka tiesiskās attiecības starp SIA Onninen, reģ. Nr. 40003197626, kā pārdevēju ("Pārdevējs") un pircēju ("Pircējs") saistībā ar to, ka Pircējs pērk preces www.onninen.lv e-veikalā.
- Pirkuma līguma noslēgšana
1.1. Pircējs izdara preču pasūtījumu un apmaksu, izmantojot e-veikala saskarni. E-veikals uzrāda noliktavā (un Express veikalos) pieejamos preču daudzumus.
1.2. Pirkuma līgums ir noslēgts, kad Pircējs ir samaksājis preču cenu un transporta izmaksas (kopā – pirkuma summa).
Ja Pircējs izvēlējies pēcapmaksu: Pirkuma līgums ir noslēgts, kad Pircējs ir e-veikalā iesniedzis Pārdevējam pasūtījumu un Pārdevējs apstiprinājis tā saņemšanu.
2. Preču piegāde un nodošana
2.1. Pircējs var izvēlēties piegādes veidu pasūtījuma veikšanas laikā. Piegāde uz Pārdevēja noliktavu (vai Express veikalu) ir bez maksas (kā norādīts e-veikala saskarnē).
2.2. Pārdevējs piegādā preces 30 dienu laikā pēc apmaksas (sk. 3. sadaļu).
Ja Pircējs izvēlējies pēcapmaksu: Pārdevējs piegādā preces 30 dienu laikā pēc pasūtījuma saņemšanas.
2.3. Pārdevējs var vienu reizi vienpusēji pagarināt piegādes termiņu par 30 dienām, par to paziņojot Pircējam. Ja Pārdevējs neattaisnojošu iemeslu dēļ kavē piegādi, Pircējs ir tiesīgs pieprasīt līgumsodu 0,1 % apmērā no kavēto preču cenas par katru kavēto dienu (bet kopā nepārsniedzot 10 % no kavēto preču cenas).
2.4. Piegāde uz noliktavu vai Express veikalu:
Pārdevējs paziņo Pircējam par dienu, no kuras preces ir pieejamas saņemšanai Pārdevēja noliktavā vai Express veikalā (Piegādes diena). Ar šo dienu preču nejaušas bojāejas risks pāriet Pircējam. Pircējs izved preces no Pārdevēja noliktavas 14 dienu laikā no Piegādes dienas, ja vien puses nav vienojušās citādi.
Piegāde uz adresi:
Pārdevējs paziņo Pircējam par dienu, kurā piegādās preces Pircēja adresē (Piegādes diena). Pircējam ir pienākums pieņemt preces šajā dienā. Preču nejaušas bojāejas risks pāriet Pircējam no brīža, kad Pircējs (tā pilnvarota persona) pieņēmis preces.
2.5. Pircējs paziņo Pārdevējam par personu, kura pieņems preces Pircēja vārdā, vai arī apgādā šo personu ar pilnvaru. Pārdevējam ir tiesības neizsniegt preces personām, kas neatbilst šīm prasībām.
2.6. Pircējs (tā pilnvarota persona) pieņemšanas brīdī vizuāli novērtē preces. Preču pieņemšana notiek, parakstot pavadzīmi, kurā ieraksta konstatētos trūkumus.
2.7. Ja Pircējs nepieņem preces 2.4. punktā minētajā termiņā, tad:
2.7.1. preces tiek uzskatītas par nodotām Pircējam;
2.7.2. Pircējs maksā Pārdevējam par preču glabāšanu 0,1 % no preču cenas par katru kavēto dienu;
2.7.3. Pircējs atlīdzina Pārdevējam jebkurus citus izdevumus, kas radušies saistībā ar preču pieņemšanas nokavējumu.
2.8. Ja Pircējs nepieņem preces 30 dienu laikā no Piegādes dienas (2.4. punkts), Pārdevējam ir tiesības preces pārdot par brīvi izraudzītu cenu par labu Pircējam, bet Pircējam jāsedz visi saistītie izdevumi.
Ja Pircējs izvēlējies pēcapmaksu: Ja Pircējs nepieņem preces 14 dienu laikā no Piegādes dienas, Pārdevējs var izbeigt pirkuma līgumu 4.4.3. punkta kārtībā. Šādā gadījumā Pircējs atlīdzina visus Pārdevējam radušos izdevumus (piem., preču komplektācija, glabāšana, transports atpakaļ uz veikalu/noliktavu).
- Apmaksa un īpašumtiesības
3.1. Apmaksa notiek ar maksājumu karti, izmantojot e-veikala saskarni. Pircējs papildus preču cenai samaksā Pārdevējam arī e-veikalā aprēķinātās transporta izmaksas.
Ja Pircējs izvēlējies pēcapmaksu: Apmaksa notiek ar bezskaidras naudas pārskaitījumu uz Pārdevēja norādīto kontu. Pircējs papildus preču cenai samaksā Pārdevējam arī e-veikalā aprēķinātās transporta izmaksas. Pārdevējs izraksta Pircējam rēķinu 7 dienu laikā pēc pirkuma līguma noslēgšanas (1.2. punkts), kurā norāda apmaksas termiņu.
3.2. Apmaksa ir veikta, kad Pārdevējs ir naudu saņēmis savā kontā.
3.3. Preču īpašumtiesības pāriet Pircējam tad, kad Pircējs ir pilnībā apmaksājis pirkuma summu.
3.4. Pārdevējs nosūta rēķinu uz Pircēja e-pasta adresi. Puses vienojas, ka elektroniski sagatavotam rēķinam nav nepieciešams paraksts (pašrocīgs vai drošs elektroniskais ar laika zīmogu) un ka tas var kalpot kā ārējais attaisnojuma dokuments Grāmatvedības likuma 11. panta un nodokļa rēķins Pievienotās vērtības nodokļa likuma 132. panta izpratnē
3.5. Ja Pircējs kavē rēķina samaksu vai citus maksājumus, Pircējs maksā Pārdevējam nokavējuma procentus 0,5 % apmērā no kavētās summas par katru nokavēto dienu.
3.6. Pircēja maksājumi tiek ieskaitīti rēķinu apmaksai hronoloģiskā secībā – t.i., ar katru maksājumu vispirms tiek apmaksāti vecākie rēķini. Ja vairāki rēķini ir izrakstīti vienā datumā, tad tie tiek apmaksāti rēķinu numuru secībā.
3.7. Pircēja maksājumu vispirms ieskaita kavējuma procentos, pēc tam parāda pamatsummā un pēc tam līgumsoda dzēšanai.
- Līguma grozīšana un izbeigšana
4.1. Pārdevējs var vienpusēji grozīt transporta izmaksas, ja transporta izmaksas izrādās lielākas, nekā e-veikalā automātiski aprēķinātās (piem., pareizai transportēšanai nepieciešami speciāli pasākumi).
4.2. Pircējs var vienpusēji izbeigt pirkuma līgumu, ja Pārdevējs kavē preču piegādi vairāk par 30 dienām.
4.3. Jebkura puse var vienpusēji izbeigt līgumu, ja līguma saistību izpilde nepārvaramas varas apstākļu dēļ (5.5. punkts) ir apturēta ilgāk par 1 mēnesi.
4.4. Pārdevējs var vienpusēji tūlītēji izbeigt pirkuma līgumu ar rakstveida uzteikumu šādos gadījumos:
4.4.1. No Pārdevēja neatkarīgu iemeslu dēļ piegāde paredzētajā laikā vai apjomā nav iespējama (piem., Pircējs ir pasūtījis lielāku preču daudzumu, nekā e-veikalā uzrādītais noliktavā pieejamais daudzums);
4.4.2. Pircējs kavē rēķina apmaksu vairāk par 30 dienām;
4.4.3. Pircējs nav izņēmis preces 30 dienu laikā no Piegādes dienas (2.4. punkts);
Ja Pircējs izvēlējies pēcapmaksu: 2.8. punktā minētajos apstākļos (t.i., Pircējs nav pieņēmis preces 14 dienu laikā no Piegādes dienas) un kārtībā;
4.4.4. Pircējs ir izdarījis būtisku līguma pārkāpumu, piemēram, nav ievērojis K rīcības kodeksu (7. sadaļa);
4.4.5. līguma turpināšana ir pretēja likumam vai saistošiem valsts iestāžu rīkojumiem, piemēram, nacionālo vai starptautisko sankciju piemērošanas gadījumā.
- Atbildība
5.1. Pircējs iesniedz jebkādas pretenzijas par precēm 14 dienu laikā no preču nodošanas Pircējam (vai tā pilnvarotai personai, piem., pārvadātājam). Pretenzija jāiesniedz rakstveidā (ja iespējams, pievienojot trūkumu fotogrāfijas), izmantojot Pārdevēja kontaktinformāciju, kas norādīta vietnē www.onninen.lv.
5.2. Pārdevēja atbildība par jebkādām prasībām, kas izriet no pirkuma līguma, ir ierobežota ar to preču pirkuma summu, kuras Pārdevējs ir nodevis Pircējam, pamatojoties uz attiecīgo līgumu.
5.3. Pārdevējs nav atbildīgs par jebkādu netiešu zaudējumu, tostarp atrautās peļņas, kompensāciju.
5.4. Pārdevēja atbildības ierobežojumi nav piemērojami, ja Pārdevējs pārkāpumu ir izraisījis tīši vai tas noticis Pārdevēja rupjas neuzmanības dēļ.
5.5. Puses tiek atbrīvotas no pirkuma līguma saistību izpildes, iestājoties nepārvaramas varas apstākļiem – vētrai, plūdiem, zemestrīcei, ugunsgrēkam, karadarbībai, autoavārijai, kurā iekļuvis puses pārstāvis, valsts un pašvaldību atbildīgo iestāžu pieņemtiem lēmumiem un citiem apstākļiem, kas pusei padara saistību izpildi neiespējamu un ko puse saprātīgiem līdzekļiem nespēja paredzēt un novērst.
- Personas datu apstrāde
6.1. Pārdevējs apstrādā Pircēja personas datus. Personas datu apstrādei tiek piemērota Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regula (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti, un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula, VDAR) un citi attiecīgie tiesību akti un uzraudzības iestāžu norādījumi, kas attiecas uz personas datu apstrādi Latvijas Republikā.
6.2. Pircēja personas dati tiks izmantoti, lai identificētu Pircēju un saņemtu pasūtījumus, veiktu un piegādātu pasūtījumus, sagatavotu grāmatvedības dokumentus, tai skaitā rēķinus, kā arī lai administrētu finansiālos un citus pienākumus, kas izriet no šiem noteikumiem, Pamatlīguma un Pirkuma līguma. Sīkāku informāciju par personas datu apstrādi skatiet Datu aizsardzības paziņojumā: https://www.onninen.lv/datu-aizsardzibas-pazinojums
- Kesko K rīcības kodekss
7.1. Pārdevējs un Pārdevēja darbinieki ir apņēmušies ievērot Kesko darbinieku rīcības kodeksa vadlīnijas (K rīcības kodekss) (pieejams: https://kesko.filv/t/k-code-of-conduct/).
7.2. Pircējs apliecina Pārdevējam, ka:
7.2.1. Pircēja uzņēmums, tā darbinieki vai citas personas, kas pilda savus pienākumus, pamatojoties uz šo līgumu, nedrīkst piedalīties, pieļaut vai veicināt nelikumīgas darbības. Šādas darbības ietver nelikumīgu maksājumu vai labumu piedāvāšanu, nodrošināšanu, gaidīšanu vai pieņemšanu personīgi vai trešās personas vārdā un konkurences noteikumu pārkāpšanu; un
7.2.2. viņiem ir nosūtītas K Rīcības kodeksa pamatnostādnes, viņi tās ir pārskatījuši un apņēmušies ievērot tajās un rīcības kodeksā noteiktos principus. Spēkā esošais Kesko K rīcības kodekss darījumu partneriem ir pieejams tīmekļa vietnē (https://kesko.fi/et/k-code-of-conduct/);
7.2.3. Ja Pircējs no līguma izrietošo saistību izpildei piesaista trešās personas, Pircējs nodrošina, ka šī trešā persona ievēro šī 7.2. punkta nosacījumus.
- Citi noteikumi
8.1. Pa e-pastu nosūtīti paziņojumi tiek uzskatīti par saņemtiem nākamajā darba dienā pēc to nosūtīšanas.
8.2. Pircējs atlīdzina Pārdevējam visas izmaksas, kas radušās saistībā ar Pircēja parāda piedziņu (tostarp juridiskos, pirmstiesas un tiesas izdevumus).
8.3. Ja starp Pārdevēju un Pircēju ir noslēgts cits līgums par pirkumu izdarīšanu e-veikalā, tad šos lietošanas noteikumus piemēro tiktāl, ciktāl tie nav pretrunā ar speciālo līgumu.
8.4. Pirkuma līgumam piemēro Latvijas likumu. Līgumam nepiemēro Apvienoto Nāciju Organizācijas Konvenciju par starptautiskajiem preču pirkuma-pārdevuma līgumiem (CISG).
8.5. Jebkurus strīdus, kas izriet no pirkuma līguma, risina sarunu ceļā. Ja vienošanos panākt neizdodas, tad strīds, tiks galīgi izšķirts pēc prasītāja izvēles LR tiesā vai Baltijas Starptautiskajā Šķīrējtiesā saskaņā ar minētās šķīrējtiesas reglamentu viena šķīrējtiesneša sastāvā, procesa valoda – latviešu valoda.